گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

نشست رسانه ای دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویا

 نشست رسانه ای دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان امروز - 15  آبان  

با حضور زینب لک دبیر جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد

در نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویی عنوان شد:
با وجود سنگ اندازی ها جشنواره به همت ما دانشجویان به قوت خود باقی ماند.

در ابتدای نشست دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان گفت: با تمام محدودیت زمانی و اجرایی از جمله بحث مالی جشنواره، توانستیم به اینجا برسیم.
وی با بیان اینکه جشنواره بدون تزریق فکری اساتید و هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر پیش رفته عنوان کرد: در واقع جشنواره توسط ما چند دانشجو توانست به قوت خود باقی بماند.
لک با اشاره به اینکه مرحله بازبینی جشنواره با وجود تمامی مشکلات با کیفیت خوبی به ثمر رسیده اظهار کرد: 20 گروه در بخش صحنه ای، 6 گروه در بخش کودک و نوجوان، 6 گروه در بخش خیابانی و در بخش بین الملل نیز گروهی از ژاپن و روسیه در جشنواره حضور دارند. همچنین ژاک تردو دبیر یونیمای جهانی به عنوان  یکی از داوران جشنواره از 20 تا 28 آبان ماه مهمان جشنواره هستند.
وی با اشاره به بخش پژوهش عنوان کرد: در این بخش هم از یکی از اساتید گله مندیم که پس از اطلاع از کمبود بودجه جشنواره استعفای خود را اعلام کردند. شاید هم ایشان نتوانسته مانند ما دانشجویان این شرایط را متحمل شود.
دبیر جشنواره یادآور شد: در بخش پژوهش قرار است کتاب "تئاتر پلاکارد" نوشته حمیدرضا اردلان به همت انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی به چاپ برسد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش جوایز، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه ها را متقبل شده اند. در بخش تبلیغات هم سازمان فرهنگی هنری شهرداری با ما همکاری خواهند داشت. همچنین قرار است بخشی از جوایز با حمایت مرکز ملی فرش به برگزیدگان اهدا شود.
لک ضمن تشکر از دانشجویان تصریح کرد: بسیاری از کسانی که خود را حامی ما می دانستند نه تنها به ما کمک نکردند و دستمان را هم نگرفتند بلکه جلوی پایمان سنگ انداختند تا جایی که قصد داشتم استعفای خود را اعلام کنم اما در این میان تنها دکتر شفیعی با ما همکاری داشتند.
وی افزود: پس از تلاش های زیاد ما توانستیم در آستانه آغاز جشنواره 49 میلیون و 600 هزار تومان بودجه برای برگزاری جشنواره دریافت کنیم.
لک با بیان اینکه جشنواره در دوره های اول با توانمندی دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: رفته رفته اسم جشنواره بزرگ شده و از دوره نهم به بعد شکل بین المللی به خود گرفته است. شکل بیرونی جشنواره با درون جشنواره بسیار متفاوت است و ما دانشجویان با حواشی بسیاری این جشنواره را برگزار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته -14 آبان ماه- هزینه برگزاری جشنواره را دریافت کرده اند تصریح کرد: وزارت علوم همکاری زیادی در این دوره با ما نداشته و ما با توجه به بودجه کمی که در اختیار داریم مجبوریم برخی برنامه هایمان را تغییر دهیم.
دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان خاطرنشان کرد: در دوره های قبل دبیر نبودم ولی همه تلاش می کردیم که جشنواره برگزار شود. متاسفانه در این دوره دبیری جشنواره به عهده بنده گذاشته شد اما متوجه شدم هر جا که به نفع عده ای است جشنواره را دانشجویی و هر جا که به نفع شان است جشنواره را حرفه ای تلقی میکنند.
وی ادامه داد: این در حالی است که این جشنواره در واقع تنها جشنواره بین المللی دانشجویی در خاورمیانه است. هر دوره ای که مدیریت دانشگاه عوض می شود، مدیر جدید تصمیم جدیدی برای جشنواره می گیرد و دانشجویان هم ثابت نیستند و تا بخواهند با شرایط جشنواره آشنا شوند، یکسری برنامه های دیگر برای این جشنواره پیش می آید.
لک اظهار کرد: دانشجویان دنبال شرایط خاص و ایده آل نیستند و معتقدند که جشنواره باید صادقانه و دانشجویی برگزار شود. مشکلات به اندازه ای بود که دو ماه پیش قصد داشتند برگزاری جشنواره را لغو کنند اما دانشجویان جلوی این کار را گرفتند.
وی سپس به برگزاری کارگاه آموزشی توسط "حمیدرضا اردلان" اشاره کرد و افزود: این کارگاه آموزشی با نام "ترانس مدرن" از 22 آبان ماه طی 4 روز در تالار فارابی برگزار خواهد شد و در روز آخر نیز اجرای بزرگ کارناوالی به شکل خیابانی در محوطه مجموعه تئاترشهر برگزار می شود.
وی یادآور شد: پیش از این قرار بود یکی از اساتید خارجی در برگزاری این کارگاه آموزشی با ما همکاری داشته باشد که به دلیل شرایط مالی به وجود آمده حضور ایشان میسر نشد.
لک در ادامه عنوان کرد: آثار گروه های بین الملل در خانه هنرمندان ایران، آثار بخش کودک و نوجوان در تالار هنر، آثار بخش بزرگسال در دانشکده سینما تئاتر و دانشگاه تهران و آثار بخش خیابانی هم در محوطه خانه هنرمندان اجرا خواهند شد. همچنین پس از هماهنگی با بنیاد رودکی شرایط برای اجرای عمومی آثار فراهم شده است.
دبیر جشنواره در ادامه طی سخنانی عنوان کرد: عروسک پیام آور حقیقت است، من نمی خواهم شعار بدهم و اظهار کنم که خیلی اذیت شدیم چون از ابتدا این مسئولیت را قبول کردیم و تا آخر راه نیز با برنامه ریزی پیش خواهیم رفت.
وی در پایان پس از قدردانی از شهرام کرمی، و مسئولان دانشگاه سوره تهران خاطر نشان کرد: اساسنامه جشنواره از این دوره توسط دانشگاه هنر بسیار دقیق تنظیم شده بود اما متاسفانه باز هم خطا و آزمون بود که اتفاق افتاد و دانشگاه هنر نتوانست از پس هزینه های جشنواره برآید.
دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان از 20 تا 28 آبان برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد