گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان

"سیدمحمد حسینی"وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان پیام داد:

متن پیام وی به شرح زیر است:
هنر دینی ناشی از ناب‌ترین احساس‌های بشری است. دو ویژگی حقیقت‌جویی و خداطلبی در ضمیر بشری ریشه‌ای دیرینه دارد. این ویژگی‌ها البته دوسویه است؛ از یک سو بشر میل به خداگرایی و قرب الهی دارد، از سوی دیگر ذات احدیت، انسان را همچون وجودی کاوشگر به سوی خود رهنمون می‌سازد.

هنر دینی در ایران اسلامی، طی سه دهه کار و تلاش مداوم دلباختگان این حوزه، وارد مرحله جدیدتری شده است. تعهد و آرمان در میان هنرمندان با ظرافت‌های فنی و تکنیکی آراسته شده است. محصول این هنرمندان امروزه نه تنها قابل ارائه به مخاطبان کشور است، بلکه قابلیت جهانی و عرضه جهانی دارد.
در این میان هنر، تئاتر با مضمون دینی از هنرهای افتخارآفرین بوده است. کیفیت اجرای زنده، مفاهیم عمیق، استفاده وسائل صحنه و نمادهای مندرج در اشیا و اشکال به تئاتر، هنری مملو از زیبایی‌شناسی معنایی و بصری بخشیده است. تئاتر در دوران پس از انقلاب مسیر تخصصی شدن را پیمود و بازتاب این امر در جزء‌جزء مؤلفه‌های تولیدی اثر صحنه‌ای مشهود است. تئاتر دینی هم‌اکنون در مسیر این دستاورد رو به اعتلا به افق‌های طلایی چشم دوخته است.
ایجاد رویدادهای بزرگ تئاتر دینی همچون پشتوانه و نیروی پوششی و مسیر بسترسازی برای هنرمندان کشور در حوزه آثار عاشورایی و رضوی قابل تقدیر است. عشق و ارادت اصحاب هنر به خاندان عصمت و طهارت (ع) ستودنی است و آمارهای تولیدی در رویدادهای ارزشی حوزه تئاتر از همین عشق و ارادت حکایت دارد.
جشنواره صاحبدلان در همین زمینه و با رویکرد توسعه تئاتر دینی کشور وارد دومین سال خود شده است. این جشنواره با هدف پرداختن جامع و مانع به مضامین تئاتر دینی و مذهبی چشم‌انداز دقیقی را نظاره می‌کند، پرداختن به موضوعات مرتبط با زندگی پیامبر اکرم (ص)، آثار علوی، فاطمی و مهدوی در کنار آثار عاشورایی و رضوی ابعاد وسیع‌تری از هنرهای نمایشی کشور مطرح می‌کند. امید است این توسعه مضمونی، همواره دامنه گسترده‌تری بگیرد و در این راه از تمام ظرفیت‌های تئاتر ایران، استعدادها و پتانسیل‌های نهفته در مناطق و استان‌های کشور استفاده شود. 

منبع: ایران تئاتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد