گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

عکسهایی دیگر از امیرارسلان صابر طوسی

 سللااااااااااام.. 

دوباره اومدیم با عکسهایی از امیرارسلان خان صابر طوسی

 

 

 

 

همین یه دونه نیست که!!!!! برین ادامه مطلبو ببین و از دستش ندین (امیرارسلان و نمیگم، عکسارو میگم)

ادامه مطلب ...

ثبت نام دور تازه کارگاههای بازیگری مجموعه تئاتر شهر

ثبت نام دور تازه کارگاههای بازیگری مجموعه تئاتر شهر که از آذر ماه امسال با حضور استاد دانشگاه گوته آلمان برگزار می شود از امروز  یکشنبه 22 آبان ماه آغاز خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ،در این کارگاهها که به سرپرستی پرویز برید از فارغ التحصیلان مکتب تئاتر آناهیتا به مدیریت زنده یاد مصطفی اسکویی و مدرس رشته بازیگری دانشگاه گوته آلمان برگزار می شود هنرجویان با مواردی چون " بازیگری براساس بداهه سازی " به عنوان یکی از پویا ترین و سریع ترین روش های دستیابی به نقش در کار بازیگری ، بداهه سازی در بخش های تک نفره ، دونفره و گروهی ، کار روی مونولوگ و دیالوگ و کار روی متن های گروهی آشنا می شوند .
پرویز برید که از سال 1983 میلادی تا کنون در کشور آلمان حضور داشته از فارغ التحصیلان رشته کارگردانی و بازیگری دانشگاه گوته آلمان است .
از موفقیتهای اخیر این مدرس و کارگردان تئاتر می توان به دریافت جایزه ویژه تماشاگران جشنواره هایدربرگ آلمان و کارگردانی نمایش هایی چون عروسی فیگارو ، ویتسک ، اهمیت ارنست بودن ، عروسی اشاره کرد که تاکنون در تالارهای نمایشی شهرهایی چون دوسلدورف ، فرانکفورت و هایدربرگ و کشور یونان به صحنه رفت .
این هنرمند تئاتر چندی پیش یک کارگاه بازیگری را در چارچوب چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران برگزار کرد کرد که با استقبال قابل توجه دانشجویان وشرکت کنندگان قرار گرفت .
براساس این گزارش علاقه مندان برای شرکت در این کارگاههای بازیگری می توانند از ساعت 17 تا 21 هر روز غیر از شنبه ها به روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند .
گفتنی است این کارگاههای آموزشی که ثبت نام آن به صورت محدود انجام می گیرد از اول آذر ماه ، روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته ساعت 10 تا 14 در پلاتوی شماره 2 مجموعه تئاتر شهر برپا خواهدشد. 

 

 

منبع:تئاتر شهر

معرفی هیات داوران جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان

 هیات داوران بخش های بزرگسال، کودک و نوجوان و خیابانی دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند.

به گزارش از روابط عمومی جشنواره، ژارک ترودو، زهرا صبری، مریم معینی و محسن ایمانخانی داوری 20 اثر  حاضر در بخش بزرگسال دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان را بر عهده دارند.
همچنین در بخش کودک و نوجوان نیز داوری 6 اثر پذیرفته شده در این بخش، بر عهده
حسن دادشکر، وحید لک و منوچهر اکبرلو خواهد بود.
در بخش خیابانی این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان نیز 7 اثر حضور دارند که داوری آن ها توسط
مجید امرایی، سامان خلیلیان و شهرام کرمی صورت خواهد پذیرفت.
دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دبیری زینب لک از 20 تا 28 آبان ماه در تهران در حال برگزاری است. 

منبع: ایران تئاتر

”خداحافظ” مهمان فرهنگسرای ارسباران

نمایش "خداحافظ" نوشته محمد یعقوبی به کارگردانی سلیم باشکوه از ۱۸آبان تا ۴آذر در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود

"خداحافظ" عنوان نمایشنامه‌ای به نویسندگی محمد یعقوبی است که به تازگی باز تولید شده و قرار است به کارگردانی سلیم باشکوه در فرهنگسرای ارسباران به اجرای عمومی درآید.
 این نمایش در چهار اپیزود "روزهای دروغ"، "ماه عسل"، "تو با همه فرق داری" و "خداحافظ" روایت چهار زوج در مسافرخانه‌ای در بندر انزلی را در 45 دقیقه روایت می‌کند.
 
بهزاد صدیقی، دراماتورژ، عماد حسینی، ملیکا رضی، وحید شیخی، مهدی نوری، صدف فرهنگ، محمد طایفه، ستایش نیکبختیان بازیگران و نازنین کوثری طراح صحنه و لباس نمایش خداحافظ به کارگردانی سلیم باشکوه هستند.
 گفتنی است، این نمایش‌نامه‌ بازتولید نمایشی است که نخستین بار به نام "رقص کاغذ پاره‌ها" به کارگردانی
محمد یعقوبی در جشنواره تئاتر سال 1377 در سالن مولوی دو بار اجرا شد و جایزه‌ دوم کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی و جایزه‌ سوم بازیگری را به خود اختصاص داد و سپس 28 روز در تالار سایه تئاتر شهر در آبان و آذرماه1378  اجرا شد.
 لازم به یادآوری است، علاقمندان برای تهیه بلیط می‌توانند با این شماره09124592600  تماس بگیرند. 

منبع: ایران تئاتر

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان

"سیدمحمد حسینی"وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان پیام داد:

متن پیام وی به شرح زیر است:
هنر دینی ناشی از ناب‌ترین احساس‌های بشری است. دو ویژگی حقیقت‌جویی و خداطلبی در ضمیر بشری ریشه‌ای دیرینه دارد. این ویژگی‌ها البته دوسویه است؛ از یک سو بشر میل به خداگرایی و قرب الهی دارد، از سوی دیگر ذات احدیت، انسان را همچون وجودی کاوشگر به سوی خود رهنمون می‌سازد.

ادامه مطلب ...

گشتیم نبود نیا نیست..

مردم شهر سیاه، خنده هایشان همه از روی ریاست، دلشان  

 

سنگ سیاست، ما در این شهر دویدیم و دویدیم، چه سود؟؟؟!!؟؟ 

 

هر کجا پرسه زدیم، خبر از عشق نبود، و تو ای مرغ مهاجر که از این 

 

 شهر گذر خواهی کرد، نکند  از هوس دانه گندم به زمین بنشینی..  

 

 

فراخوان دومین سوگواره دانشگاهی آیین های عاشورایی

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ابعاد دینی و معنوی عاشورا، دومین سوگواره دانشگاهی آیین‌های عاشورایی را توسط خانه تئاتر دانشگاهی ایران برگزار می‌کند. 

ادامه مطلب ...

طی مراسمی دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان برگزار شد

 مراسم افتتاحیه دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان روز گذشته 19 آبان ساعت 15 در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

 این مراسم  با حضور علی مؤذنی دبیر جشنواره ، محمود فرهنگ مدیر دفتر تئاتر دینی،
مریم معترف مدیر اداره تئاتر و تنی چند از هنرمندان تئاتر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مرشد میرزا علی به اجرای نقالی در محوطه باز تئاتر شهر پرداخت و پس از آن "ابوالفضل ورمرزیار" نمایش آئینی خود را برای عموم مردم و هنرمندان به اجرا گذاشت.
در ادامه این مراسم نیز نمایش‌های "چهل گیس" به کارگردانی مصطفی محمدی ‌دوست از فارسان، نمایش نقالی "غدیر خم" به کارگردانی محسن میرزاعلی ازتهران، نمایش "قدسیان" کاری از علیرضا دهقانی از تهران، نمایش "ابابیل" به کارگردانی شهاب راحله از تهران در روز اول جشنواره اجرا شدند.
همچنین نمایش "ملکوت" کاری از بهرام ریحانی از تهران، "علی‌نامه‌خوانی" توسط ابوالفضل ورمزیار از تهران، نمایش "هیس" کاری از امیر حسین شفیعی از تهران، شبیه‌خوانی "ذبح اسماعیل" کاری از رضا حیدری از تفرش، آثاری بودند که روز گذشته در فضای باز مجموعه تئاتر شهر به اجرا در آمدند.
هم زمان با اجرای آثار خیابانی، نمایشنامه "اپرای تن‌ها" کاری از روح‌ا… سمیع از تهران و "گزارشی از لاخنیا" کاری از سعید نوروزی از کرمانشاه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر مورد خوانش قرار گرفتند.
لازم به ذکر است در روز اول جشنواره نمایش خیابانی "دخیل" از دامغان نیز از ساعت 18:30 در محل دائمی اجراهای تئاتر خیابانی سراسر کشور اجرا شد. 

دومین جشنواره تئاتر صاحبدلان تا ۲۴ آبان ماه ادامه دارد.  

منبع: ایران تئاتر