گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

گاهی به آسمان نگاه کن!!!

اخبار هنر و تئاتر، عکس

مردم از تئاتر اندیشه متعالی می خواهند

شاه آبادی: مردم از تئاتر اندیشه متعالی می خواهند

 معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی , تئاتر را نیازمند یک نقشه راه اصولی دانست و گفت: تفکر در هنر تئاتر بسیار متعالی است و مردم جامعه و مخاطبان تفکر سطحی و پایین را نمی پذیرند و از تئاتر اندیشه متعالی می خواهند.

حمید شاه آبادی  در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه شش کشور که در جزیره قشم برگزار شد، به اقداماتی که در حوزه تئاتر کشور انجام شده است، اشاره کرد و افزود: هم اکنون هنرمندان تئاتر بیش از گذشته صاحب حق شده اند و در هر استان 40 الی 50 گروه نمایشی فعّال وجود دارد که مسئولیّت ارتقاء و صیانت از آن بر عهده ی خود هنرمندان است.
وی جشنواره های منطقه ای تئاتر را منشاء تحولات عظیم در حوزه ی هنر نمایش دانست و عنوان کرد: حضور گروه های تازه مجوز گرفته و انجام اجرای عموم قبل از جشنواره دو اتفاق بسیار خوبی بود که در جشنواره های منطقه ای به وقوع پیوست که نشان از شکل گیری نقشه ی راه در این حوزه دارد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه ریزی ما در حوزه هنر بر اساس پیامهایی است که از سوی هنرمندان ارسال می شود و این مطالبات در بسیاری از موارد به حق است و باید جهت اجرایی شدن آن ها برنامه ریزی صورت گیرد.
شاه آبادی اضافه کرد: تئاتر می تواند به خوبی منویات و اندیشه هنرمند را بیان و انعکاس دهد و مطمئن هستم اگر زمانی نیز بخواهد اندیشه ای در جامعه شکل گیرد بروز و ظهور اولیّه آن از تئاتر است.
وی بر گسترش فضای اجرای عموم نمایش در جامعه تأکید کرد و افزود: در این صورت است که هنر تئاتر به هنری مردمی با پشتوانه اقشار جامعه تبدیل خواهد شد.
وی آسیب شناسی در حوزه تئاتر را بسیار سودمند دانست و اظهار کرد: این آسیب شناسی باید توسط هنرمندان تئاتر، پیشکسوتان صورت گیرد زیرا امروز حوزه تئاتر بیش از هر زمان دیگر نیازمند آسیب شناسی است.
شاه آبادی بر گسترش اخلاق و کرامت انسانی در تئاتر تأکید کرد و افزود: اندیشه اسلامی باید با زبان تئاتر بیان و عرضه شود و در تئاتر آن گونه عمل شود که منطق با اسلام و درخواست عموم مردم باشد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره های تئاتر عرصه ای است که هنرمندان اثر خود را عرضه و ارزیابی کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند برای کشف استعدادها و خلاقیت های جدید تلاش و سرمایه گذاری کنند.
در مراسم اختتامیه این جشنواره هیات داوران متشکل از "فریندخت زاهدی، جلیل فرجاد و محمود پاک نیت" پس از قرائت بیانیه نفرات برتر را به شرح زیر اعلام کردند:
در بخش طراحی پوستر احسان ضرغامیان پور، موسیقی مصطفی راغب، گریم فرزاد نارنجی، طراحی صحنه مجتبی رستمی فرد و رضا کرمی زاده.
دربخش بازیگران زن: بدون اولویت طیبه نیک آزاد، رعنا مومنی، زهرا امیری، فرشته انصاری و آناهیتا روژبار
دربخش بازیگران مرد: بدون اولویت حیدر رحیمی، حمید محسناوی پور، ناصرآل خمیس، محمد طاهری و مهدی تقی زاده
در بخش کارگردانی: رضا کرمی زاده کارگردان نمایش «چاقوی دم کرده شب اول»، رامین رخ افروز کارگردان نمایش «اعترافاتی درباره زنان» دوم و ندا اعتمادی کارگردان نمایش «خوشه پروین» سوم
در بخش نمایشنامه نویسی: رضا گشتاسب نویسنده نمایش «چاقوی دم کرده شب اول»، مرجان یدالله زاده و ندا اعتمادی کیا نویسندگان نمایش «خوشه پروین» دوم و مجید جوادیان نویسنده نمایش «جک، جوک و جوکر» سوم راه یافت.
هیات داوران در پایان نمایش های "چاقوی دم کرده شب"به کارگردانی رضا کرمی زاده از شهرستان یاسوج و "اعترافاتی درباره زنان" به کارگردانی رامین رخ افروز از شهرستان زاهدان را بدون اولویت به عنوان نمایش‌های برتر این جشنواره راه یافته به سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و نمایش "آخرین نامه" به کارگردانی حمید مسناوی پور از شهرستان یزد به جشنواره بین المللی مقاومت معرفی کردند.
بیست وسومین جشنواره تئاتر منطقه شش کشور با رقابت 12 گروه نمایشی و شرکت استان‌های فارس، خوزستان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان وبلوچستان و بوشهر از 8 تا 11 آبان ماه در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس جزیره قشم برگزار شد. 

منبع خبرگزاری آریا

نظرات 3 + ارسال نظر
مهناز یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ب.ظ

وااای دوست جونم!...چه کردی!
خسته نباشی عزیزم..وبلاگ عاالییییییییییییییی

خواهش می‌کنم عزیزم به پای بلاگ شما که نمی‌رسه

مهناز یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ب.ظ

راستی عزیزم,از وبلاگ من هم دیدن کن..
http://mordadi.blogsky.com/
درضمن وبلاگت رو لینک کردم

عشق ممنوع چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ق.ظ

لطفاً در مورد سریال ماهم صحبت کنید
با تشکر
برو بچ سریال عشق ممنوع
مهند، نهال، سمر، سهیر خانم،لمیس خانم، فیروزه خانم، عدنان بیک ,بشرا و با حضور افتخاری هلمی بیک....

وای شماهم اینجایییییییییین!!!!!!!! چه خوب که اونجا هم طرفدار دارم
سریالتون که خیلی عالیه!
مخصوصاْ مهندتون که بی‌نظیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد